blog

Duńskie rzemiosło Koncepcja współczesnego roweru cz.2

26

Paź 2016

Koncepcja współczesnego roweru cz.1

Rozwój technologii jest fascynujący. Świat pędzi do przodu, a cykliści dotrzymują mu tempa. Nic nie wskazuje, by rower miał się stać przedmiotem pozbawionym zainteresowania. Teraźniejsi wynalazcy dalej zadziwiają swoimi pomysłami, sprawiając, że jednoślady staja są lżejsze i bardziej dynamiczne.

 

Projekt: Chris Boardman  /  źródło: www.technow.pl

 

Dzisiejsze konstrukcje rowerowe charakteryzują się futurystyczną formą. Projekt Chris’a Boardman’a – znanego olimpijskiego kolarza, przedstawia pomysł prototypu, który zdaniem autora jest przepowiednią tego, co stanie się za 20 lat w świecie cyklistyki. Oprócz tego, że w całości będzie wykonany z karbonu i nie będzie posiadał szprych, pojazd będzie wyposażony w elektronikę, która pozwoli na obliczenie spalania kalorii, odtworzenia muzyki czy rozpoznawania właściciela za pomocą odczytu linii papilarnych ograniczając tym samym liczbę kradzieży.

 

Projekt: Bradford Waugh  /  źródło: www.design-bug.com

 

Pomysł projektanta Bradford’a Waugh’a to równie innowacyjna koncepcja, w której rower został całkowicie pozbawiony tradycyjnego łańcucha. Elektryczny rower o nazwie Grasshopper Davida Goncalvesa to przykład wielofunkcyjnego urządzenia z możliwością złożenia i transportowania w formie wózka. Ponadto można z niego korzystać w domu, w formie urządzenia stacjonarnego do ćwiczeń. Oprócz jego wielofunkcyjności jego istotną zaletą jest możliwość generowania energii w bateriach, którą użytkownik wytwarza podczas stacjonarnej jazdy.

 

Projekt: Bradford Waugh  /  źródło: www.design-bug.com

 

Równie ciekawym pomysłem jest rower z możliwością regulacji ramy zaprojektowany w Niemczech przez Daniela Knuepfera i Stefana Wallmanna. To zupełnie inna wizja ramy która jak do tej pory pełniła jedynie funkcje kręgosłupa czy była miejscem na dodatkowe wyposażenie. W tym projekcie rama roweru daje możliwość regulacji pozycji jazdy: wyprostowanej jak na „holenderce” lub pochylonej, jak w przypadku roweru szosowego, by sprawniej przemierzać drogę. Inną propozycją regulacji jest koncepcja roweru Morphosis. Rower „na całe życie” pozwala na dostosowanie rozstawu kół, wysokości siodełka i kierownicy w zależności od wzrostu i wieku użytkownika.

cdn.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *